De veelgestelde vragen rondom onze sluiting. Klik op de vraag om het antwoord te zien.

Algemeen

Hoe blijf ik op de hoogte van de ontwikkelingen van de bblthk in deze tijd?

Volg ons op:

Of schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Bezoek daarnaast regelmatig onze website.

Ik heb een reservering voor een tentoonstelling bij de bblthk. Wat nu?

Zodra duidelijk is dat je tentoonstelling in een periode van beperkte maatregelen valt nemen we contact met je op. Indien je proactief je tentoonstelling wil verplaatsen of hier andere vragen over hebt, neem dan contact op met ons via info@bblthk.nl.

Lidmaatschap

Kan ik lid worden als ik op dit moment niet in staat ben langs te komen?

Ja! Lid worden kan nog steeds. Met een abonnement kun je, ondanks dat je niet in staat bent langs te komen, wel gebruik maken van onder andere luisterboeken, e-books en onze tijdelijke bezorgservice.

Wil je een abonnement afsluiten? Neem contact met ons op via info@bblthk of bel ons op 0317 - 413 352

Moet ik lid zijn van de bblthk om e-books te lenen?

Je kan zowel lid worden van de Online Bibliotheek als van de bblthk om e-books te lenen. Een abonnement bij de Online Bibliotheek kost € 42,- per jaar, een abonnement bij de bblthk is gratis voor 0 t/m 15 jaar, € 22,- voor jongeren van 16 en 17 jaar en € 35,- vanaf 18 jaar.

Met welke gegevens kan ik inloggen bij de Online Bibliotheek?

Inloggen bij de Online Bibliotheek doe je met je pasnummer en het wachtwoord wat je gebruikt om in te loggen op Mijn Menu op www.bblthk.nl.

Reserveren, verlengen en inleveren

Ik heb boeken geleend waarvan de leentermijn verloopt in de periode tot en met 20 mei. Wat kan ik doen?

  • Boeken en andere materialen kunnen nog altijd via onze buitenbrievenbus ingeleverd worden.

  • Daarnaast verlengt de bblthk de leentermijn tot en met maandag 25 mei. Dat betekent dat we tot en met 25 mei geen boetes berekenen. We vragen je wel je boeken zo snel mogelijk weer in te leveren als we weer open zijn.

Waarom staan er nog ingeleverde materialen op mijn pas?

Om een mogelijke verspreiding van het coronavirus via boeken en andere geleende materialen te voorkomen, plaatsen wij deze 36 uur in quarantaine voordat zij weer beschikbaar komen voor andere leden.

Als je materialen inlevert via onze inleverbus blijven deze daarom nog enkele dagen op je lenerspas staan. Dit zorgt niet voor telaatgeld. Na 36 uur komen deze boeken en dvd’s weer beschikbaar in onze catalogus. De boeken en dvd’s zijn daarmee ook weer te bestellen via de Boekkoerier. Onze medewerkers maken bij het hanteren van boeken en andere materialen altijd gebruik van wegwerphandschoenen.

Ik wil mijn boeken graag inleveren. Kan dat?

Boeken en andere materialen kunnen nog altijd via onze buitenbrievenbus ingeleverd worden. Deze brievenbus zit links van onze ingang.

Je krijgt geen fysiek inleverbewijs. Twijfel je of je een boek hebt ingeleverd? Log dan in op Mijn Menu. Daar zie je alle materialen die op je naam staan. Om een mogelijke verspreiding van het coronavirus via boeken en andere geleende materialen te voorkomen, plaatsen wij deze 36 uur in quarantaine. Als je materialen inlevert via onze inleverbus blijven deze daarom nog enkele dagen op je lenerspas staan. Dit zorgt niet voor telaatgeld.

Worden de boeken ontsmet?

Om een mogelijke verspreiding van het coronavirus via boeken en andere geleende materialen te voorkomen, plaatsen wij deze 36 uur in quarantaine voordat zij weer beschikbaar komen voor andere leden.

Als je materialen inlevert via onze inleverbus blijven deze daarom nog enkele dagen op je lenerspas staan. Dit zorgt niet voor telaatgeld. Na 36 uur komen deze boeken en dvd’s weer beschikbaar in onze catalogus. De boeken en dvd’s zijn daarmee ook weer te bestellen via de Boekkoerier. Onze medewerkers maken bij het hanteren van boeken en andere materialen altijd gebruik van wegwerphandschoenen.

De Boekkoerier

Kan ik ook jeugdboeken via de Boekkoerier bestellen?

Dat kan! We hebben wel een kleine uitzondering: wil je graag een prentenboek voor je peuter of kleuter? Deze kun je helaas niet op titelniveau reserveren. Geef in het vak "prentenboek" aan, dan kiezen wij er een voor je uit onze collectie.

Waarom heb ik niet alle boeken gekregen die ik had opgegeven?

Soms is een boek kwijtgeraakt of was iemand je net voor. We doen ons best om de door jou opgegeven boeken bij je te bezorgen. Zit er een boek niet in het tasje? Dan was deze waarschijnlijk niet beschikbaar en is ook niet op je pas geregistreerd.

Kan ik boeken ook aan de bezorger mee terug geven?

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Boeken en andere materialen kunnen nog altijd via onze buitenbrievenbus ingeleverd worden.

Daarnaast verlengt de bblthk de leentermijn tot en met maandag 25 mei. Dat betekent dat we tot en met 25 mei geen boetes berekenen. We vragen je wel je boeken zo snel mogelijk weer in te leveren als we weer open zijn.


Staat je vraag er niet bij?